Meer inspiratie

Spelen baby's wel?

Doen die dat eigenlijk wel echt? En hoe dan? Soms krijgen we die vraag. En dit is het antwoord dat we dan geven: ja


In vormingen en begeleidingen vertellen we vaak dit:

Het spelen van jonge kinderen is kleiner. Soms zien we het niet of denken we dat het maar wat ‘bezig zijn’ is. Spelen is je handen ontdekken, voelen aan een doekje, rondkijken naar anderen ...

  • Het is ervaringen opdoen. Echt materiaal leren kennen, vallen en opstaan, zelf voelen hoe iets werkt. Al spelend en door zelf te doen ontdek je zoveel meer.
  • Het is helemaal gericht op het proces. Bezig zijn gaat boven een doel bereiken, beleven boven het resultaat. Knoeien met verf komt voor schilderen, blokken omgooien komt voor bouwen, papier scheuren en frommelen voor knutselen.
  • Het spelen van jonge kinderen is gewoon hun ‘zijn’. Ze spelen als hun andere behoeften voldaan zijn. Altijd en overal.

Hoe kan je jonge kinderen speelkansen bieden? Welke materialen en speelruimtes zijn uitnodigend? Hoe kan je hen ook uitdaging bieden?

Speelmakers bundelt samen met oMvormiNg al onze ervaring en beste werkvormen in de opleiding Speelexpert baby en peuter.

Meer dan 20 video’s en 30 concrete werkvormen staan voor je klaar: je krijgt zelf alle tools in handen om je team mee te nemen. Je gaat met een groep aan de slag en leert van elkaar en van ons. Samen komen we tot een actieplan op maat van ieders organisatie.

Het totaalpakket voor jou als coördinator, pedagogisch coach of ondersteuner, om met je team de speelkwaliteit voor jonge kinderen ingrijpend te verhogen.

Vanuit een sterke visie, ondersteund door het pedagogisch raamwerk. Met aandacht voor begeleidershouding, speelmateriaal, speelruimte en dagorganisatie. Vol achtergrond en concrete tips.

Lees alles over deze opleiding!

Doen die dat eigenlijk wel echt? En hoe dan? Soms krijgen we die vraag. En dit is het antwoord dat we dan geven: ja


In vormingen en begeleidingen vertellen we vaak dit:

Het spelen van jonge kinderen is kleiner. Soms zien we het niet of denken we dat het maar wat ‘bezig zijn’ is. Spelen is je handen ontdekken, voelen aan een doekje, rondkijken naar anderen ...

  • Het is ervaringen opdoen. Echt materiaal leren kennen, vallen en opstaan, zelf voelen hoe iets werkt. Al spelend en door zelf te doen ontdek je zoveel meer.
  • Het is helemaal gericht op het proces. Bezig zijn gaat boven een doel bereiken, beleven boven het resultaat. Knoeien met verf komt voor schilderen, blokken omgooien komt voor bouwen, papier scheuren en frommelen voor knutselen.
  • Het spelen van jonge kinderen is gewoon hun ‘zijn’. Ze spelen als hun andere behoeften voldaan zijn. Altijd en overal.

Hoe kan je jonge kinderen speelkansen bieden? Welke materialen en speelruimtes zijn uitnodigend? Hoe kan je hen ook uitdaging bieden?

Speelmakers bundelt samen met oMvormiNg al onze ervaring en beste werkvormen in de opleiding Speelexpert baby en peuter.

Meer dan 20 video’s en 30 concrete werkvormen staan voor je klaar: je krijgt zelf alle tools in handen om je team mee te nemen. Je gaat met een groep aan de slag en leert van elkaar en van ons. Samen komen we tot een actieplan op maat van ieders organisatie.

Het totaalpakket voor jou als coördinator, pedagogisch coach of ondersteuner, om met je team de speelkwaliteit voor jonge kinderen ingrijpend te verhogen.

Vanuit een sterke visie, ondersteund door het pedagogisch raamwerk. Met aandacht voor begeleidershouding, speelmateriaal, speelruimte en dagorganisatie. Vol achtergrond en concrete tips.

Lees alles over deze opleiding!

© 2024 Speelmakers CV - BTW BE 0689.927.742 - info@speelmakers.be - privacy policy - cookie policy - sitemap Quoted: Websites met méér
Kom bij de Speelmakers-bende!

Vul je mailadres in en ontvang boeiend en speels nieuws van Speelmakers.